© Agustí Charles Soler. Barcelona 2018

Agustí Charles

Composer / Compositor

Escriure música
Rosa Fernández. El Progreso (Galicia), 21.06.1997
© Sònia Balcells
Natural   de   Manresa   (Barcelona)   inicia   els   seus   estudis   musicals   ben   aviat.   Els seus   primers   treballs   en   la   composició   musical   seriosa   daten   de   la   dècada   de 1980,   de   la   mà   de   Miquel   Roger,   Albert      Sardà   i   Josep   Soler.   Posteriorment estudià   amb   Franco   Donatoni,   Luigi   Nono   i   Samuel   Adler,   a   més   de   treballar Joan Guinjoan, Cristóbal Halffter, J.R. Encinar i Ros Marbà, entre altres. Té   prop   de   cinquanta   guardons,   entre   els   que   destaquen   els   més   importants premis   de   composició   nacional   i   internacional.   També   ha   rebut   encàrrecs   de moltes    institucions    i    prestigiosos    intèrprets,    per    lo    que    la    seva    música s’interpreta    per    tot    el    món.    L’any    2003    rebé    el    premi    de    l’Associació d’Orquestres   Simfòniques   Espanyoles   (AEOS)   amb   la   seva   obra   Seven   Looks, interpretada   por   totes   les   orquestres   espanyoles   entre   les   temporades   2004   a 2008.   La   seva   òpera   “La   Cuzzoni,   esperpent   d’una   veu”,   seria   estrenada   amb gran   èxit   en   el   Staatstheater   de   Darsmtadt   (Alemanya)   l’Octubre   de   2007. Recentment    (2008),    la    companyia    italiana    Stradivarius    ha    editat    un    CD monogràfic   amb   part   de   la   seva   obra   orquestral,   interpretada   por   l’Orquestra de   la   Comunitat   de   Madrid,   dirigida   per   José   Ramón   Encinar,   rebent   elogis   de la   crítica.   El   segell   Tritó   (2010)   ha   editat   recentment   un   nou   CD   monogràfic amb   l’Orquestra   Simfònica   de   Barcelona   i   Nacional   de   Catalunya,   dirigida   per Jaime Martín. En   març   de   2011   s’estrenà   en   el   Staatstheater   de   Darsmtadt   (Alemanya)   la seva   segona   ópera,   Lord   Byron,   un   estiu   sense   estiu,   amb   text   de   M.   Rosich   i direcció   escènica   de   A.   Romero,   amb   gran   èxit   de   públic   i   crítica,   fent´ho desprès   al   juny   de   2011   en   el   Gran   Teatre   del   Liceu.   El   mes   d’Agost   de   2012 s’estrenè   de   la   seva   òpera   de   cambra   JAVA   SUITE,   en   el   marc   del   Festival Castell   de   Perelada.   Posteriorment   ho   faria   al   Teatre   La   Seca   de   Barcelona   i   al Teatre de la Ópera de Basilea. De    la    mateixa    manera    es    autor    de    nombrosos    treballs    relacionats    amb    la composició   i   l’anàlisi   musical,   entre   els   quals   destaquen   els   llibres   “Análisis   de la    Música    española    del    siglo    XX    (2002)”,    “Dodecafonismo    y    serialismo    en España”   (2005),   “Instrumentación   y   orquestación   clásica   y   contemporánea: Vol. II y libro de trabajos (2005), Vol. I Instrumentos de viento y la voz (2008). Es   Doctor   en   Historia   de   l’Art   i   Catedràtic   de   Composició   en   el   Conservatori Superior     de     Música     d’Aragó.     Actualment     ensenya     composició     en     el Conservatori Superior de Música d’Aragó..  
"[...] l'entrega absoluta, sense concesions del compositor a l' obra, el rigor en els seus plantejaments, la recerca constant, el treball i la dedicació més completa a la creació, motivades per la necessitat real de comunicar i crear. [...]"
Castellano Castellano English English Deutch Deutch

Més informació:

© Agustí Charles Soler. Barcelona 2018

Agustí Charles

Composer / Compositor

Rosa Fernández. El Progreso (Galicia), 21.06.1997
© Sònia Balcells
Escriure música
"[...] l'entrega absoluta, sense concesions del compositor a l' obra, el rigor en els seus plantejaments, la recerca constant, el treball i la dedicació més completa a la creació, motivades per la necessitat real de comunicar i crear. [...]"
Castellano Castellano English English Deutch Deutch
Natural   de   Manresa   (Barcelona)   inicia   els   seus   estudis   musicals   ben   aviat.   Els seus   primers   treballs   en   la   composició   musical   seriosa   daten   de   la   dècada   de 1980,   de   la   mà   de   Miquel   Roger,   Albert      Sardà   i   Josep   Soler.   Posteriorment estudià   amb   Franco   Donatoni,   Luigi   Nono   i   Samuel   Adler,   a   més   de   treballar Joan Guinjoan, Cristóbal Halffter, J.R. Encinar i Ros Marbà, entre altres. Té   prop   de   cinquanta   guardons,   entre   els   que   destaquen   els   més   importants premis   de   composició   nacional   i   internacional.   També   ha   rebut   encàrrecs   de moltes    institucions    i    prestigiosos    intèrprets,    per    lo    que    la    seva    música s’interpreta    per    tot    el    món.    L’any    2003    rebé    el    premi    de    l’Associació d’Orquestres   Simfòniques   Espanyoles   (AEOS)   amb   la   seva   obra   Seven   Looks, interpretada   por   totes   les   orquestres   espanyoles   entre   les   temporades   2004   a 2008.   La   seva   òpera   “La   Cuzzoni,   esperpent   d’una   veu”,   seria   estrenada   amb gran   èxit   en   el   Staatstheater   de   Darsmtadt   (Alemanya)   l’Octubre   de   2007. Recentment    (2008),    la    companyia    italiana    Stradivarius    ha    editat    un    CD monogràfic   amb   part   de   la   seva   obra   orquestral,   interpretada   por   l’Orquestra de   la   Comunitat   de   Madrid,   dirigida   per   José   Ramón   Encinar,   rebent   elogis   de la   crítica.   El   segell   Tritó   (2010)   ha   editat   recentment   un   nou   CD   monogràfic amb   l’Orquestra   Simfònica   de   Barcelona   i   Nacional   de   Catalunya,   dirigida   per Jaime Martín. En   març   de   2011   s’estrenà   en   el   Staatstheater   de   Darsmtadt   (Alemanya)   la seva   segona   ópera,   Lord   Byron,   un   estiu   sense   estiu,   amb   text   de   M.   Rosich   i direcció   escènica   de   A.   Romero,   amb   gran   èxit   de   públic   i   crítica,   fent´ho desprès   al   juny   de   2011   en   el   Gran   Teatre   del   Liceu.   El   mes   d’Agost   de   2012 s’estrenè   de   la   seva   òpera   de   cambra   JAVA   SUITE,   en   el   marc   del   Festival Castell   de   Perelada.   Posteriorment   ho   faria   al   Teatre   La   Seca   de   Barcelona   i   al Teatre de la Ópera de Basilea. De    la    mateixa    manera    es    autor    de    nombrosos    treballs    relacionats    amb    la composició   i   l’anàlisi   musical,   entre   els   quals   destaquen   els   llibres   “Análisis   de la    Música    española    del    siglo    XX    (2002)”,    “Dodecafonismo    y    serialismo    en España”   (2005),   “Instrumentación   y   orquestación   clásica   y   contemporánea: Vol. II y libro de trabajos (2005), Vol. I Instrumentos de viento y la voz (2008). Es   Doctor   en   Historia   de   l’Art   i   Catedràtic   de   Composició   en   el   Conservatori Superior     de     Música     d’Aragó.     Actualment     ensenya     composició     en     el Conservatori Superior de Música d’Aragó..  

Més informació: